miercuri, 22 iunie 2016

Chestionarul lui Proust


Mi se făcuse așaaa un dor mistuitor de o leapșă, încât m-am apucat să răsfoiesc pe Google, doar-doar oi găsi ceva interesant. Și, cu toate că eram destul de sceptică (din păcate, lepșele nu prea mai sunt la modă, un aspect pe care personal îl găsesc regretabil), am dat peste ceea ce poartă numele ”chestionarul lui Proust”. Am înțeles că este vorba de un set de 24 de întrebări la care însuși Marcel Proust a răspuns, de două ori (prima dată la vârsta de 13 ani și a doua oară șapte ani mai târziu). Din câte am citit, e destul de popular, multe vedete fiind invitate să răspundă la întrebări și fiind folosit chiar și de către unele companii de recrutare. 

1. Principala mea trăsătură.
Creativitatea (sper...).

2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat. 
Sinceritatea, inteligența, generozitatea și umorul (chiar nu puteam să mă rezum la una singură). 

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie.
Sinceritatea, empatia, echilibrul și umorul (hai să fie tot patru, ca la bărbat).

4. Ce prețuiesc mai mult la prietenii mei.
Un mix din răspunsurile la precedentele două întrebări. 

5. Principalul meu defect.
Numai unul? Intru prea ușor în panică, neîncredere în mine însămi, tendința de-a aluneca nesănătos de frecvent în trecut, delăsare în multe privințe. 

6. Îndeletnicirea mea preferată.
Citit. Scris. Ascultat muzică (deși asta merge de multe ori în paralel cu primele două).

7. Fericirea pe care mi-o visez.
Călătorii multe împreună cu jupânul, inclusiv un voiaj în jurul lumii. Citit multe cărți bune. Niște experiențe care sunt prea personale pentru a le menționa (sau poate prea îndrăznețe).

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire. 
Nu vreau să răspund, nu vreau să mă gândesc. 

9. Locul unde aș vrea să trăiesc.
Într-un sat ca ăsta unde sunt acum, dar în apropierea unui oraș mare (de preferat unul cu o Filarmonică foarte activă, ca să pot merge la concerte). 

10. Culoarea mea preferată.
Albastru.

11. Floarea care-mi place.
Frezia, lăcrămioara, trandafirul și orhideea.

12. Pasărea mea preferată.
N-am una anume, da-mi place ”sound-ul” mierlei. La Bayreuth sunt multe și tare frumos mai cântă.

13. Prozatorii mei preferați.
Rodica Ojog-Brașoveanu, Stieg Larsson și Alexandre Dumas. 

14. Poeții mei preferați.
Nu citesc poezie. Nu-mi place. Sunt o insensibilă, știu. Asta sunt și-aici mă termin :))

15. Eroii mei preferați din literatură.
Mușchetarii.

16. Eroinele mele preferate din literatură.
Minerva Tutovan din romanele Rodicăi Ojog-Brașoveanu și Tuppence Beresford a Agathei Christie. 

17. Compozitorii mei preferați.
Mozart, Beethoven, Schubert, Mahler și Tchaikovsky.

18. Pictorii mei preferați.
Nu mă pricep la pictură. Dar sunt etern îndrăgostită de ”Nașterea lui Venus” de Sandro Botticelli. 

19. Eroii mei preferați din viața reală.
N-am. Adică, mă rog, nu în sensul pe care îl atribui eu termenului ”erou”.

20. Ce urăsc cel mai mult.
Minciuna, duplicitatea, egoismul, posesivitatea și meschinăria. 

21. Calitatea pe care aș vrea s-o am din naștere.
Încrederea în mine. 

22. Cum aș vrea să mor. 
Împăcată cu mine, cu viața, cu oamenii apropiați.

23. Greșelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgență.
Cele pricinuite de zăpăceală și dezordine. Două ”calități” pe care, evident, le am și eu. 

24. Deviza mea.
The best is yet to come. 

Hm, nu pot spune că am fost din cale-afară de impresionată de chestionarul ăsta... Adică nu pricep care-ar fi relevanța răspunsurilor pentru un eventual angajator, de exemplu. În fine, dacă v-am stârnit curiozitatea, cunoașteți obiceiul casei - leapșa e la liber, pentru oricine o vrea :) 

Niciun comentariu: