joi, 26 martie 2015

Angelina Jolie şi ENEL-ul


(Vă miră titlul? Un bob zăbavă, că se lămureşte imediat totul).

Nu ştiu dacă sunteţi la curent cu faptul că Angelina Jolie s-a supus de curând unei intervenţii chirurgicale numite ovarectomie, mai exact i s-au extirpat ambele ovare. Este a doua operaţie radicală, după dubla mastectomie de acum doi ani. Decizia de-a face aceste operaţii a fost dictată de faptul că o serie de teste au evidenţiat o mutaţie a genei BRCA1, ceea ce însemna un risc de 87% de-a se îmbolnăvi de cancer mamar, respectiv de 50% de a se îmbolnăvi de cancer ovarian. Având în vedere antecedentele din familie (bunica, mătuşa şi mama ei au murit ca urmare a acestor tipuri de cancer), Angelina Jolie a luat decizia să taie răul din rădăcină. La propriu.

Previzibil, viesparul din mediul online a explodat şi foarte rapid s-au scindat două tabere. De o parte, persoanele care spun că da, Angelina a procedat corect. Riscul era imens, la cea de-a doua operaţie i-au descoperit oricum o tumoră ovariană (benignă, dar orişicât), are şase copii şi a vrut să elimine un risc vital. De cealaltă parte, sunt fanaticii. Nu pot să-i numesc altfel. Ok, nu zice nimeni că trebuie să fie cineva de acord cu decizia femeii, în afară de Brad Pitt. Nu-mi amintesc de existenţa vreunui sondaj prin care Angelina să facă vox populi. Însă a-ţi da cu părerea humanum est, şi nu doar femeile s-au antrenat în dezbateri, ci şi bărbaţii. Exact ce căutau ei în discuţiile despre sâni şi ovare, să nu mă întrebaţi, că n-am reuşit să elucidez. 

În fine. Argumentele PRO erau, cam fără excepţie, din categoria "prevenţia este mai indicată decât tratamentul; cancerul ovarian este asimptomatic, iar în momentul apariţiei primelor simptome situaţia este deja foarte gravă; Angelina a luat decizia pe care a considerat-o optimă în cazul ei şi s-a sfătuit în prealabil cu mai mulţi specialişti oncologi şi geneticieni" etc. Argumente logice, de bun-simţ, dar cam banale, nu vi se pare?
Ei bine, comentariile CONTRA sunt mult mai suculente. Luaţi de citiţi câteva exemple, extrase de pe pagina de Facebook a Oliviei Steer (nu discutăm acum despre 'mneaei şi teoriile sale referitoare la "mafia Pharma", la non-vaccinare şi la raw veganism. Poate am să scriu cândva despre asta, dar mai degrabă nu. Mi se pare inutil şi m-aş enerva degeaba).
Ideile exprimate mai jos m-au făcut să reflectez că aceia care le-au emis n-ar mai trebui lăsaţi slobozi pe stradă.

- "Angelina sfidează divinitatea, din calea domnului nu poţi să fugi!".
Martorii lui Iehova anunţă că au pierdut un miel din turmă.

- "Paranoia americană în stil mare, oamenii ăştia nu ştiu de spirit, emoţii şi frici, cred că organismul este strict anatomic şi robotizat. Orice operaţie sau tăietură în organism este un blocaj energetic major.". 
Organismul nu este anatomic? Dar cum e? Vorba lui Toma, "casa Marcel? Nu e o casă? Dar ce e?". Şi ori e anatomic, ori e robotizat, una din două. Dorele, ne decidem şi noi? Ultima propoziţie este o veritabilă nestemată. Oamenii cărora li se inflamează apendicele n-ar mai trebui să dea telefon la Salvare, ci la ENEL.

- "Şi-a extirpat ovarele, şi-a tăiat sânii dar va face cancer la plămâni probabil din cauza fricii continue de moarte. Sau la oase din cauza devalorizării de sine în urma extirpărilor făcute... De ce îi e frică nu va scăpa pentru că ea singură îşi creează conflictele de unde va dezvolta un cancer."
Ăsta e un adept al curentului care se numeşte "Noua Medicină Germană" şi care, în rezumatul rezumatului, susţine că toate bolile în general şi formele de cancer în special sunt de fapt rezultatul unor conflicte interioare. Vaidecapulmeu, deja simt că mi s-a netezit creierul numai cât am scris chestia asta. Devalorizarea de sine duce la cancer de oase? Bine că prostia e inofensivă... că e safe cetăţeanul. 

Încă una şi gata, că am izbutit un articol la metru (iar). 

- "Frica este opusul iubirii. Şi în final ... moartea nu este altceva decat o întoarcere la Sursă. Când ţi-e frică de moarte, uiţi să trăieşti".
Ha! Întoarcerea la Sursă, zice. Cu "S" mare, nu aşa oricum. Vedeţi, v-am zis eu că ENEL e soluţia. 

Concluzionând, mare e Grădina Domnului şi mulţi au sărit gardul. Vorbind serios acum, şi pentru că nu vreau să închei textul fără să-mi spun părerea pe subiect, în situaţia Angelinei aş fi procedat fix la fel. Acum câţiva ani gândeam altfel, dar mi-am schimbat părerea între timp. Dacă se poate preveni asemenea boală, cred că oricine ar trebui să profite de şansa pe care o dă medicina actuală.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Aaa ce le mai place oamenilor sa critice. Doamne fereste sa fii in situația in care trebuie sa iei astfel de decizii. O admir pe Angelina pt curaj si lupta, as proceda la fel.
cris

Greta spunea...

Dap, Cris... un caz clasic de "vitejii luptelor duse de alţii". Foarte enervant mi se pare. Şi nedrept. Şi stupid. De câte ori am zis că nu mai intru pe pagina Oliviei Steer, fiindcă nu fac decât să mă enervez... dar cumva tot mai eşuez acolo din când în când. Silly me.