joi, 16 octombrie 2014

Cât costă o înjurătură la volan în Germania?


Întrerupem niţel serialul aventurilor din concediu (serial din care mai sunt vreo două episoade, apropo; sper să nu vă plictisesc, dar v-am "ameninţat" de la bun început că vor fi multe poveşti). Motivul acestui viraj este un articol pe care l-am citit de curând într-o revistă şi care m-a pus pe gânduri şi m-a amuzat deopotrivă. 

Ia, mâna sus care n-ai înjurat niciodată în trafic :D Dacă e cineva care n-a făcut-o, înseamnă că nu se află în situaţia de-a conduce maşina :)) Îmi displac profund generalizările, dar dacă până şi eu, cucoană simandicoasă şi-n general atentă la exprimare, am ajuns să le spun apăsat de neamuri, de gâţi, de regnul animal şi de altele asemănătoare în timp ce conduc, se numeşte că e inevitabil şi că nimeni nu scapă :))

Norocul meu e că le apăs în româneşte, cu geamul închis :D şi că mă abţin de la gesturi interzise minorilor. După cum am citit în articolul de care vă spuneam, la o adică aş fi bună de amendat de mi-ar merge fulgii. Autorul textului a exemplificat câteva situaţii reale, în care s-a ajuns la tribunal, iar verdictul le-a compostat buzunarele celor belicoşi. 

I-ai arătat degetul mijlociu bizonului care ţi-a "tăiat calea" în trafic sau care a frânat brusc în faţa ta? Dacă respectivul are martori, judecătorul te poate amenda cu 600 de euro (şi nu doar că poate, dar o şi face; există numeroase precedente de felul ăsta, deci ţine mâinile încleştate pe volan, să n-o ia acel deget razna). Şi dacă nu are martori, asta nu-l împiedică să te reclame; este la latitudinea judecătorului căreia dintre cele două părţi îi va da crezare.

Tăcerea e de aur, zice un vechi şi demonetizat clişeu. Nu ştiu dacă e de aur, dar economicoasă e sigur. Pentru că i-a comunicat unei colege de trafic faptul că este o "vacă proastă", un şofer a plătit o amendă în valoare de 300 de euro. Acelaşi preţ îl are şi îndemnul plin de năduf "pupă-mă în fund!". Mult mai năpăstuit a fost cel care i-a spus unei cucoane "scroafă bătrână"; încadrându-se la două delicte (ofensă şi discriminare pe criterii de vârstă), izbucnirea l-a costat pe nervosul şofer nu mai puţin de 2500 de euro.

Foarte prost o dă şi cel care e prea slobod la gură într-o discuţie cu un poliţist. Pasămite se consideră că dacă jigneşti vigilentul aflat în exerciţiul funcţiunii, implicit jigneşti statul. Bad, bad. Expresia "cretin cu uniformă" l-a costat pe un şofer 1500 de euro. Statului nu-i place nici să fie tutuit; dacă i-ai spus unui poliţist "tu", amenda este de 600 de euro. La egalitate cu degetul mijlociu, cum ar veni.

Interesant este faptul că nu există niciun paragraf de lege în care să fie încadrate toate aceste injurii; îmi şi imaginez cum ar arăta un text oficial presărat cu tot felul de exprimări pestriţe :)) Cuantumul amenzii se calculează, în general, în funcţie de veniturile împricinatului şi de "context". Acest din urmă aspect mi se pare deosebit de interpretabil, ca atare foarte spinos.

"Mai 'te-n gâţii tăi cu farurile tale", am bombănit azi-dimineaţă la adresa unuia de pe constrasens, care uitase să stingă faza lungă. Nu ştiu exact unde m-aş încadra cu asta, din fericire şi dacă m-ar auzi, tot nu m-ar înţelege nimeni :))
Uneori iau maşina drept martor: "Blackie, l-ai văzut pe ăla ce bou e?".

Între noi fie vorba, voi cum vă exprimaţi la volan? :D

2 comentarii:

Ole spunea...

Eu is exceptia. Surprinzator de calma la volan. Din simplul motiv ca : why bother, ala orcum nu ma aude si nu rezolv nimic. Prin urmare nici nu ajung la etapa de nervi

Greta spunea...

Felicitări, cum reușești? Eu mă enervez groaznic câteodată. Deși, vorba ta, nu rezolv nimic...