miercuri, 6 martie 2013

Eu, cu întrebări și răspunsuri


După cum știți, îmi plac foarte mult lepșele și nu demult mi-am exprimat regretul ca acestea tind să fie tot mai rare. Daaar, astăzi, citind-o pe Tomata, mi-au făcut ochii bling-bling: am dat de o nouă leapșă, iar ispita e prea mare, chiar dacă nu m-am regăsit printre cei cărora le era dată mai departe. 
Sper să nu se supere Tomata, dar când văd lepșe, e echivalentul lui "I'm on drugs!" :D

Acestea fiind zise, păzea că purced :P

1. Mulțumește celui/celei care te-a nominalizat: acest premiu nu se acordă, ca să spun așa. Am explicat mai sus de ce. Dar îi pot mulțumi Tomatei pentru că a preluat leapșa, și eventual mie, pentru că-i citesc blogul și aflu chestii interesante :)

2.  Scrie 11 lucruri despre tine - hait, mă simt ca la un interviu :D Un bob zăbavă, să mă sondez.

a) Am avut patru mari vise, care-ar putea fi descrise cam așa: o reîntâlnire cu un domn care se apropie de 80 de ani, o întâlnire cu un domn trecut de 70, o clădire magnifică, dar cu istorie sângeroasă și un eveniment cultural ultramediatizat.
Mai am trei, unul s-a îndeplinit luna trecută. Reîntâlnirea cu domnul care se apropie de 80 de ani a fost, după cum știți, mult mai aparte și mai încărcată de magie decât aș fi îndrăznit să sper :) și mi-a dat un curaj extraordinar. Imposibilul a devenit posibil. Pot, deci, nădăjdui să se împlinească și celelalte trei.  Și cine știe, dacă o mai fi blogul și o să mai fiți și voi când s-o întâmpla asta, ne citim :)
b) Nu pot supraviețui fără cafea. Alte vicii n-am, am în schimb unul și bun :D Nu fac urât când mi-e foame, nici când mi-e somn (în situațiile astea, mă blegesc). Dar dacă n-am cafea când îmi trebuie (dimineața, de pildă), se lasă cu tărăboi :))
c) Îmi plac la nebunie cerceii, am peste 100 de perechi. Doar câțiva sunt de valoare (din aur, și / sau cu un miiic diamant, și/ sau cu perle mai aparte. Majoritatea sunt gablonțuri de câțiva euro perechea, în toate modelele și culorile imaginabile și-i schimb în fiecare zi. Uneori, seara, înainte de a adormi, mă gândesc oare dintre care cercei să-i pun a doua zi; și e un gând foarte plăcut înainte de somn.
d) Nu-mi place să gătesc (uau, nu-mi vine să cred că v-am mărturisit asta :P). O fac de nevoie, când e nevoie și m-aș băga eu însămi în oală dacă așa s-ar face mâncarea mai repede.
e) Îmi plac serialele polițiste gen "Castle" sau "Murder, she wrote". 
f) Colegii de la job mă simpatizează inclusiv pentru felul în care vorbesc germana, adică înglobând în aceeași frază atât exprimare literară, cât și în dialect. Le-am explicat că n-o fac intenționat. La care au zis că știu asta, și e cu atât mai nostim.  Mă rog.  Dacă zic ei.  Cu șeful nu mi se întâmplă, din fericire :D
g) Nu sunt în stare să parchez lateral. Îi respect definitiv pe cei cărora le iese manevra.
h) La serviciu, sunt spaima pixurilor. Le rechiziționez pe toate și când îmi trebuie, evident că n-am. Dacă vreun coleg nu-și găsește pixul, prima întrebare e: "Greta, pixul meu e cumva la tine?".
i) N-am fost, nu sunt și probabil nu voi fi niciodată în stare să fluier. Și nici să fac baloane de gumă.
j) Am gândit un discurs de acceptare a Premiului Nobel pentru literatură. Nu-mi mai rămâne decât să-l câștig, că discurs am :P
k) Îmi doresc din tot sufletul o cameră cu pereții îmbrăcați în bibliotecă. Sper să mi-o pot face, într-o bună zi. 

3. Inventează 11 întrebări și răspunde la ele. Am îmbulinat-o. Încerc să rezolv punctul ăsta mai pe scurt.

a) Ți-ai face un tatuaj sau un piercing? 
Nu. În privința asta, sunt o perfectă maică Filofteia. Tot respectul meu însă pentru cei care, dorindu-și, au curajul de a-și face.
b) Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?
Opresc alarma telefonului, da' chestia asta bănuiesc că nu se pune. Next thing e să pipăi pe noptieră după ochelari. 
c) Dacă ai lua parte la un bal mascat, ce personaj ai alege să fii?
Probabil o cucoană din înalta societate a secolului al XIX-lea. Mor de curioziate să văd cum mi-ar sta echipată în danteluțe și crinolină, cu desuuri de-alea cu mânecuță și corset și părul coafat în sărmăluțe curgătoare ;))
d) Cum arată dimineața ta ideală?
În primul rând cafea, bineînțeles :D Clătite cu cremă de ciocolată albă, o carte bună, muzică antrenantă (Sousa, de exemplu). În pijama, în vârful patului, până spre ora 12, așa :P
e) Crezi în reîncarnare?
Îmi doresc foarte mult să cred. Mi s-ar părea cumplit să se termine totul, definitiv, aici, pe Pământ.
f) Ce instrument muzical ți-ar plăcea să studiezi?
Te ții de glume, madam. Parcă n-ai ști ce ureche muzicală de tablă posezi. Dar, dacă ar fi fost ceva, ar fi fost pianul. Mi se pare cel mai nobil instrument muzical dintre toate.
g) Ce ți-ai dori să mănânci în momentul ăsta?
Salată de vinete pe baghetă crocantă, cu roșii. Și apoi o felie de tort Grand Marnier, pentru că noblesse oblige :P
h) Ce filme ai vrea sa revezi oricând?
"Amadeus", "Sunetul muzicii" și trilogia "Nașul". 
i) (aici trișez un pic, că muza se zbate în chinuri :D) Ce filme nu vrei să mai vezi niciodată?
"Exorcizarea lui Emily Rose". Înfiorător, vă spun.
j) Practici vreun sport?
Aruncatul cu privirea :P
k) Ce carte citești în perioada asta?
O biografie a lui Mozart, de Dorothea Leonhart. Aflu niște chestii în egală măsură surprinzătoare și neplăcute despre el. Vă povestesc când o termin. Sunt abia la pagina 80 si mai am de trei ori pe atât, dar deja sunt furioasă pe el. 

4.  Dă leapșa la 9 persoane.

Cunoașteți deja principiul meu referitor la lepșe, anume că n-ar trebui limitată preluarea lor. Le-am luat la liber, le dăm la liber. Așadar, dacă vor, le invit să preia leapșa pe: Cami, Thea, Carmen, Ale, Andreea, Veronica, Rox, Alina, Elena și pe toți ceilalți care au citit-o, doresc și au răbdare să răspundă :) Parțial sau integral, aici sau pe blogul propriu, la alegerea fiecăruia :)

4 comentarii:

Anonim spunea...

1. Multumiri Gretei. O reverenta elaborata si un zambet radios, alaturi de o roseata de cireasa.

2. 11 lucruri despre mine, huh... Dap, trebe cugetat un picut.

a) Sunt o mie de locuri unde mi-ar placea sa calatoresc, dar mai ales in Japonia si Scotia.
b) Nu le am prea tare cu domeniul cosmetice, in afara celor de absoluta necesitate, dar ma dau in vant dupa parfumuri, singura mea slabiciune pe partea asta.
c) Colectionez bile si magnetei de frigider. Paradoxal sau nu, nu stiu cate am din fiecare.
d) Daca as putea ca in mod magic sa nu mai am nevoie de somn, as fi foarte fericita, pentru ca as putea petrece timpul respectiv citind. Iuhuu!
e) Nu ma omor dupa dulciuri, dar sunt capiata dupa mere. Surprind pe toata lumea cu acest detaliu. E asa ciudat?
f) Obisnuiam sa fotografiez incontinuu, adesea facandu-mi colegii de scoala sau de munca sa dea ochii peste cap. Am pierdut pasiunea fotografiei in timp si-mi pare rau.
g) Mi-ar placea sa-l intalnesc intr-o zi pe Roger Federer. Dar s-ar putea sa n-am la fel de mult noroc ca tine, Greta. In plus, cred ca as da in balbaiala ceva de speriat. Asta daca as reusi sa scot vreun sunet...
h) Sunt extrem de friguroasa, motiv pentru care, atunci cand majoritatea oamenilor lesina de cald, eu ma simt excelent.
i) Mi-ar placea enorm sa stau la casa, intre altele, ca sa pot avea caini si pisici. Si ca sa pot pune la punct camera aia cu peretii imbracati in biblioteca, pe care mi-o doresc de asemenea! High five, Greta!
j) Nu doresc a plagia, dar nici mie nu-mi place sa gatesc. Mai ales nu-mi place cat timp dureaza aceasta activitate deosebita.
k) Imi place teribil apa, dar n-am reusit niciodata sa invat sa inot serios. Nu stiu decat sa ma balacesc.

3. Uuups, 11 intrebari... Sunt intr-o foarte mare pana de inspiratie, asa ca o sa raspund la ale Gretei, if she doesn't mind.

a) Ti-ai face un tatuaj sau un piercing?
Nici una, nici alta. Chestiile atat de... fizic permanente nu-s chiar pentru mine. Dar n-am nimic impotriva celor care si le fac.
b) Care e primul lucru pe care-l faci cand te trezesti?
Fac un fel de lista mentala cu tot ce stiu ca ar trebui sa fac in ziua aceea si estimez optimizari. Nerdy, I know.
c) Daca ai lua parte la un bal mascat, ce personaj ai alege sa fii?
Un elf din Lord of the Rings. Sau Elizabeth Bennet.
d) Cum arată dimineața ta ideală?
Citind intr-una si band un litru de ceai, du-uh!
e) Crezi in reincarnare?
Greu de zis. Dar nu cred ca lucrurile se termina asa simplu.
f) Ce instrument muzical ti-ar placea sa studiezi?
Pianul, cu siguranta. Sunetele lui imi plac cel mai mult, fie independent, fie cu acompaniament.
g) Ce ti-ai dori sa mananci in momentul asta?
Aaa... Mere? :D Oh, wait. Asta fac.
h) Ce filme ai vrea sa revezi oricand?
Lista e lunga, dar, intre altele, "Mandrie si Prejudecata" din 1995.
i) Ce filme nu vrei sa mai vezi niciodata?
"The Ring".
j) Practici vreun sport?
Obisnuiam sa joc baschet si sa schiez. In ultimii ani m-am rezumat la putina gimnastica, din pacate.
k) Ce carte citesti in perioada asta?
Aaah, cartile... subiectul inimii mele. Ei bine, citesc "Shirley", de Charlotte Bronte. Nu mai apucasem sa citesc nimic de ea de la "Jane Eyre" si eram curioasa.

4. Absolut liber. Si-mi fac iesirea cu o noua reverenta. Ce ziceti, doamna din secolul XIX... Am I proper enough?

Hug,
Rox

Unknown spunea...

1. Mulțumește celui/celei care te-a nominalizat:
Greta, iti multumesc pentru nominalizare. Ma simt onorata pentru ca te-ai gandit si la mine. Multumesc inca o data.

2. Scrie 11 lucruri despre tine:
a. Iubesc iarna. Pentru mine, e anotimpul ideal. Ascult colinde cam din luna octombrie, tot de pe atunci ma uit in fiecare dimineata pe geam sa vad daca nu a nins, iar in preajma Craciunului sunt ca si un copil intr-un magazin cu jucarii...in extaz.
b. Intotdeauna am visat la o familie numeroasa. Fiind singura la parinti, mereu mi-am dorit frati, surori, verisori multi, etc. N-am avut parte de ei in copilarie, dar sper ca, acum, la maturitate, sa se implineasca visul. Deocamdata am un sot si un copil..deci mai am de lucrat la asta.
c. Iubesc ciocolata, dar nu cea amara. As putea trai doar cu ciocolata. Alba, cu lapte, cu diferite creme si umpluturi, cu alune, etc.
d. Urasc sa sofez. Rectific: mi-e frica si urasc sa sofez. Sunt antitalent la asta. Am facut scoala de soferi si am cazut cu brio la proba de traseu, de doua ori. Nu prea cred ca voi deveni soferita prea curand.
e. Colectionez invitatii de nunta (primite), magneti de frigider, servetele, carti si flori.
f. Nu pot tine suparare. Oricat de tare ar reusi cineva sa ma intristeze, mai mult de 5 minute nu pot fi suparata pe el. Iert, uit, chiar daca uneori nu-mi doresc asta.
g. Iubesc animalele. Uneori mai mult decat oamenii. Sunt absolut nobile, sincere, iar dragostea lor e nemarginita.
h. In copilarie visam sa devin medic. Neurochirug sau patolog. Am renuntat chiar inainte de a da examenul de admitere la facultatea de medicina. Regret si acum decizia luata.
i. Sunt o persoana retrasa. Nu-mi plac petrecerile, nu ma simt in largul meu daca trebuie sa merg singura undeva, nu-mi fac prieteni usor, nu iubesc distractia in modul in care este vazuta ea azi.
j. Nu-mi place deloc sa fac sport. Daca ma pui sa alerg 50 m, sunt in stare sa lesin. A fost materia pe care am urat-o cel mai mult in scoala generala si liceu.
k. Nu pot functiona bine fara somnul de pranz, dar pot trai lejer fara somnul de noapte.

3. Inventează 11 întrebări și răspunde la ele.
a. Iti place sa dansezi?
Da, dar doar prin casa, in timp ce fredonez (sau urlu, dupa caz), melodia pe care dansez.
b. Care este felul tau de mancare preferat?
Depinde de perioada. In momentul in care descopar cate-un fel de mancare sau aliment, si-mi place la nebunie, l-as putea manca saptamani intregi. Acm am descoperit parizerul de pui.
c. Ce fobii ai?
Mi-e frica de apa. Fie ca sunt la bazinul de inot, la piscina, la mare sau pe malul unui rau, nu ma aventurez in apa decat pana la glezne.
d. Cine este modelul tau in viata?
Mama. Este un om puternic,curajos, cu un suflet imens, care are mereo o vorba buna pentru fiecare. O iubesc enorm.
e. Care este obiectul vestimentar preferat?
Am doua obiecte vestimentare preferate: fusta si rochia. Ele reprezinta pentru mine o caracteristica a feminitatii.
f. Ce pasiuni ai?
Lectura, gradinaritul si gatitul.
g. Care este melodia ta preferata?
" Supergirl", de la Reamonn. Este melodia mea si a sotului meu, de care ma leaga amintiri deosebit de frumoase.
h. Care este autorul tau preferat?
Nu cred ca am unul preferat. Insa, imi place cum scriu Rodica Ojog-Brasoveanu si Ionel Teodoreanu.
i. Care este momentul preferat al zilei pentru tine?
Seara. Cand suntem toti acasa, povestim ce s-a mai intamplat peste zi, ne odihnim si ne bucuram de viata in trei.
j. Cum arata vacanta ideala pentru tine?
Un tur al Europei, cu masina. Asta era defapt si proiectul pentru luna noastra de miere, dar, din pacate, a fost amanat putin.
k. Care este accesoriul nelipsit din garderoba ta?
Ceasul. Nu pot sa ies afara din casa fara el. Sunt o persoana punctuala, si nu suport sa nu stiu cat e ora.

Si, in incheiere, iti urez o zi minunata si iti multumesc inca o data pentru nominalizare.

Greta spunea...

Wow, Rox și Ale, cu adevărat m-ați copleșit :) Ați fost extraordinar de amabile că v-ați făcut timp să răspundeți (știu, de aseară, că durează ceva și e destul de solicitant... :)) și, dincolo de asta, că prin răspunsurile date mi-ați dezvăluit o parte din sufletul vostru :)
Nu știu dacă v-am spus vreodată cât de recunoscătoare sunt că sunteți aici, că mă citiți, că-mi scrieți :)

@Rox, nu renunța la visul cu Roger Federer. Nu e de nerealizat; omul continuă să joace, poate va mai veni în România, bilete la meciurile lui nu sunt imposibil de procurat (nu zic de Grand Șlem-uri, unde poate fi destul de complicat de pătruns, dar participă la tot felul de Grand Prix-uri în Europa).
Încearcă, Rox, fă un pic de research, continuă să visezi și să-ți dorești.... și poate fi, are șanse să fie!

@Ale, ce m-ai găsit la chestiunea cu ceasul! Same here, nu pot ieși fără el, mă simt pierdută, dezorientată, dacă nu-l am.
Încă un punct comun este că nici eu nu mă dau în vânt după ciocolata amăruie. Am încercat și celebra After Eight, după două tablete contemplam cutia și mă întrebam, cum se face că le place atât de multor oameni. De gustibus, într-adevăr....

Andreea B spunea...

Uau, am ceva de scris. N-am acum timp dar si cand o sa incep... multumsc si eu ca te-ai gandit la mine, o sa onorez leapsa mai devreme sau mai tarziu :).